fredag 9 september 2011

Tiden















Utsikt över viken en blåsig sensommardag.

Så blev det då fredag även denna veckan. Är helt ledig denna helgen. Inget engagemang någonstans inplanerat. Känns skönt att ha en nästan oplanerad helg framför mej. Kanske åka på höstmarknad i Alster imorgon, om jag fortfarande har lust med det. Ta med kameran och ta lite foton utefter Alstersån eller vad jag finner som jag vill föreviga. Förra året inledde vi syrrans möhippa på denna marknad. Ett helt år sedan!! Tiden går mycket fort!

Har tänkt lite på tid och på vad man gör med den. Kanske är det för att jag passerat de 40 åren? Det är ju här och nu man lever och det gälller ju att ta vara på tiden. Att leva, kanske inte som om det vore den sista dagen i mitt liv, men ändå försöka njuta och inte bara jobba och försöka få ihop vardagen. Umgås med familj och vänner, för det betyder så mycket för välbefinnandet!

Denna helgen ska jag försöka att ta det lugnt och njuta av tillvaron. Umgås med vänner och kanske t o m läsa en bok. Ja, och så ska jag väl hinna med ett löppass också - tror det är intervaller som står på schemat.

Önskar er alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar