lördag 17 september 2011

Långpass















Jobbade från kl.06.45 till 15.30 idag. Sen lunch och sen en macka till fikat för att få lite mer energi. Idag hade jag bestämt med för att göra något jag aldrig gjort förut. Springa hem efter jobbet. Fick skjuts av Micke imorse.

Hade kommit ihåg pulsklockan och alla kläder som behövdes. Fin dag, men ändå lite kylig vind. Det blev 3/4 tights och långärmat. Det tog lite tid innan pulsklockan hade hittat satelliterna. Promenerade ner till gångvägen vid älven och startade därifrån.

De första löpstegen kändes bra. Hade ett ganska så snabbt tempo i början för att vara jag. Sprang genom stan, förbi stadshotellet och över bron vid muséet. De första 3-4 km känns alltid lite trögt. Vet inte varför det är så. Efter 4 km så brukar jag känna att det är skönt att springa. Följde sedan vattnet åt höger och tog sikte mot Sjöstad. Sen blev det skogsvägen upp till Herrgården. På skogsvägen där finns det en uppförsbacke där jag började fundera på att gå, men så kom det en cyklist och då kan man ju inte promenera...så jag sprang upp till Herrgården och där fick stannade jag till. Eftersom jag ibland får ont i mina fötter, oberoende vilka skor jag använder, så behöver dom ut ur skorna en kort stund och få lite massage. Men sen så var det bara att fortsätta springuren.

I Alster så dök Micke och Mathilda upp. De hade varit på utflykt och kom i bilen. Lämnade in lite av min packning, bestående av nycklar och passerkort. Men sen så var det bara att fortsätta hemåt. Väl förbi Alster så kommer en skön nerförsbacke. En raksträcka som känns oerhört lång.

Det var ljuvligt att svänga in på gatan vi bor på och sedan anlända hemmet. Orkade hålla ett ganska jämnt tempo under hela löpningen! Kändes hoppfullt inför det stundande loppet.
När jag klev in genom dörre, så såg jag något mycket glädjande - Micke var i full gång att fixa dagens middag! Det ger pluspoäng! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar