måndag 5 september 2011

Halsdukar

Det var flera år sedan jag stickade senast. Mathilda trodde inte att jag kunde sticka...då var det längesen... Fick en impuls att köpa garn för några veckor sedan och tänkte sätta igång direkt. Upptäckte då att det inte fanns någon stickbeskrivning på svenska, utan enbart på tyska, franska, engelska och holländska (tror jag?). En arbetskamrat som är från Tyskland försökte sig på en översättning, men jag förstod ändå inte riktigt hur jag skulle göra. Testade Google-translate med engelskan, men inte där heller fick jag någon större hjälp. En stickbeskrivning verkar vara ett "eget språk i språket".

Till slut fick jag tag på en beskrivning på svenska. Efter det gick det snabbt att sticka. Det tog bara några timmar så var en halsduk klar!




Mycket mjukt och skönt garn!















Blir varmt och skönt om halsen i vinter!

3 kommentarer:

  1. Jättefina halsdukar! Är de raka eller "ovala"? Här kommer en adress till världens bästa garnaffär på internet(om du är sugen på att sticka mer) med superbilliga priser.Det är en turkisk sida. Om man beställer kommer det hem inom 48 tim.(Jag beställde kl 5 en söndagem och kl 11må förmiddag ringde det på dörren och garnet levererades.)
    http://www.yarn-paradise.com/

    SvaraRadera
  2. Tack för länken, Christina! Halsdukarna är stickade raka, men ändarna är ihopsydda. Ska viras ett par varv runt halsen, och man kan även ha den kring huvudet, om det är kallt om öronen. :-)

    SvaraRadera
  3. Haha.... det var så jag menade med ovala. Uttryckte mej inte så bra. Bra modell tycker jag också

    SvaraRadera