måndag 23 augusti 2010

Träning v 33

Under veckan som gick så har jag hunnit att köpa mej en pulsklocka! Garmin Forerunner 305. Något stor på armen, men fantastiskt bra! Så fort man vänjer sig vid att kunna ha koll på hur man ligger till i tid och distans under löpningens gång. Har ju lånat makens GARMIN, men våra träningar krockar ibland, och då blir jag liksom utan "koll".

Träningsveckan blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mej pga min onda axel. Den känns mycket bättre nu och jag kunde ta några löppass under senare delen av veckan.

Torsdag: Istället för ett 16 km-pass, som det var tänkt, så smög jag igång på 9 km för att se om axeln orkade mej. Och det gick väldigt bra. Sprang i Skattkärrsskogen, där det fortfarande är riktigt blött på sina ställen.

Lördag: Då blev det dags för ett längre pass. Tog mej till Tyrskogen och sprang 12,6 km.

Söndag: Efter jobbet begav jag mej till Friskis & Svettis för att vara värd på ett skivstångspass. Vågade inte lägga på några direkta tyngder pga axeln.

Nu är det en ny vecka med nya träningsmöjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar