söndag 20 november 2011

Mitt hjärta














I dagens samhälle så lever vi under hög press och allt snurrar fort runt omkring oss. Man ska jobba snabbare och effektivare på jobbet och även på fritiden. Hur länge kommer vi att orka med detta, och hur bra kvalitet blir det på det man gör, när allt ska gå så fort?

I ett samtal med några vänner så pratade vi bl a om detta, och det är svårt. Men det gäller att se till sitt eget hjärta! Det är bara jag som vet vad jag klarar av och hur jag mår. Vi behöver alla varva ner emellanåt för att orka med när tempot behöver vara lite högre. Och vad gör vi när vi behöver varva ner? Det var lite olika för oss alla; någon försökte få sovmorgon lite oftare, någon behövde få tid att ge sig ut på promenad i sin ensamhet, en annan tyckte det var avkopplande att lyssna på musik.

Nu börjar en ny vecka med nya mötet med nya människor, och en del "gamla". Jag hoppas att du kan finna ditt andningshål i din vardag!

"Det viktiga är att vara vaksamma om vårt eget hjärta och väntar in vårt eget inre. Det är när vi lever inifrån och ut som vi verkligen lever".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar