torsdag 22 juli 2010

Träning på semesterort

Löparskorna fick följa med på semestertrippen till Halmstad. Semester är inte = träningsuppehåll. Egentligen är det ju då som man har tid att träna. Inget jobb eller andra möten att anpassa tiden till.
Min coach sa att jag iaf skulle springa ett lite snabbare pass på 5 km, vilket jag försökte med i söndags, och ett längre pass, vilket inte blev av då.
Det blev 5 km på slätt mark. Det tog 30.29 min. Alltså en medelhastighet på 6.04 min/km. Kanske inte är så snabbt egentligen...men man gör så gott man kan.

På måndagen blev det sen ett crosspass utefter havet tillsammans med våra campingvänner och maken som ledde passet. Då blev det en total löparsträcka på 6,34 km med avbrott för styrketräningar och backlöpning. Vi var rätt så trötta när passet väl var klart. Varmt var det också, trots att det var kvällen. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar