torsdag 29 juli 2010

"Snabbt" löppass


Regn...trodde att jag skulle kunna komma ute på en löptur idag. En långtur. Men så blev icke fallet. Några grannar kom på fika och sedan blev det en tur till stan. Inte mycket gjort en dag som denna.

Igår var det dags för ett kortare löppass, men med ett snabbare tempo. De senaste gångerna jag varit ute och sprungit har det blivit på grusväg och ca 8 km. Men nu var det spåret i skogen som gällde. 6,5 km på "sågspån". Regnat hade det gjort dagen innan, så det var lite tungt. Trodde att jag skulle springa snabbt...blev inte så. Efter att ha sprungit ca 1 km i uppvärmningsfart, så var det dags att öka tempot. Ökade så jag låg under 6 min/km, men då kom mjölksyran!! Den hade jag inte känt av tidigare på "långpassen". Efter ca 3,5 km var jag tvungen att stanna. Stretcha ut vaderna något, för att sedan fortsätta sprnga. Men tempot var inte alls så snabbt som det var tänkt. Men till slut så tog jag mej runt. Var grymt besviken på mjölksyran!!

Troligtvis så sög terrängen kraft. Lite blött i spåret och dessutom blöt sågspån. Det blev väl helt enkelt lite för tungt för mina ben. Hoppas på bättre lycka nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar