onsdag 9 juni 2010

Komma i form på 4 dagar

För några veckor sedan blev jag anmäld till Stadsloppet i Karlstad. Det går av staplen nu på lördag och distansen är 1 mil. Eftersom jag snart ska cykla Vätternrundan, 30 mil, så har jag ägnat min träningstid åt att cykla under de senaste 2 månaderna. Löpträning har inte riktigt hunnits med.

Min man ville springa Stadsloppet i ett lugnt tempo och tänkte då att han kunde springa det med mej. Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta... ;-) Dessutom visste han att jag gärna skulle vilja springa 1 mil under timmen någon gång. Så han anmälde oss båda.

För ca 1½ vecka sedan tog jag en runda i skogen på knappt 5 km. Det kändes bra! Över förväntan bra, faktiskt! Inget "astmaanfall", och inga större krämpor, förutom att jag fick lite ont i ena knät.

Idag var det dags för runda nr 2, knappt 5 km, inför Stadsloppet. (Någon längre distans än så hinner jag inte att få innan lördag). Tyckte själv att jag sprang på rätt bra. Sprang t o m förbi några som var ute i spåret...ja...dom promenerade visserligen, men ändå... Blev väl inte nå'n rekordtid, men jag klarade det på 27 minuter. Kruxet är ju att man ska springa i detta tempot ytterligare 5 km.

Men å andra sidan; Vad gör det om jag springer på en sämre tid än 60 minuter? Faktiskt ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar