tisdag 7 september 2010

22 km

Har jobbat hela helgen. Cyklat till och från jobbet. Både fredag och lördag fanns det mycket att göra, speciellt lördagen. Dåliga patienter. Gjorde en timmes övertid. Söndagen var en behagligare dag. Men direkt efter jobbet begav jag mej till kyrkan på välkomstgudstjänst för vår nya pastor. Skulle även medverka med lite sång, tillsammans med mina vänner. Det blev en bra gudstjänst!

Var väldigt trött på söndag kväll! Så på måndag tog jag mej en sovmorgon. Hade svårt att komma ur sängen när klockan ringde vid 9-tiden...

Äta lite frukost och sedan bege sig till Tyrskogen för ett löppass. Det var dags för veckans distansökning, med 2 km.

Kändes bra i benen. Började med 2,5 km-slingan, för att sedan springa milspåret. Fyllde sedan på med vätska och fortsatte sedan med 7,5 km-spåret, och avslutade med att springa 2,5 km-slingan, fast kunde vika av vid Tyrstugan. Skönt! Nu var benen trötta!

Tänkte på vad mycket det gör vad man är inställd på att springa för distans. Förra veckan, när jag sprang 20 km, så hade jag inte orkat springa en meter till, kändes det som. Nu gick det hur bra som helst att springa 22 km. Den mentala inställningen är viktig!

Testade även mina nya löparskor: Asics 2150. Kändes bra i spåret, även om jag fick stanna till och knyta om skorna några gånger.

Måndag 6/9
Tyrskogen: 22,18 km. Tid: 2:47. Medelhastighet: 7.32. Medelpuls: 164

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar