tisdag 9 april 2013

Oväntade möten














Lunchade i matsalen idag. Ingen lunchkamrat, så jag satte mej själv vid ett bord. Det blev strömming och mos. Efter en stund kommer det en kvinna och frågar om hon får slå sig ner bredvid mej. Det var så fullt i matsalen att det var svårt att finna ett ledigt bord.

Så vi börjar att prata och fråga lite vart vi jobbar. Eftersom vi båda är arbetsklädda i Landstingets dräkt så förstår vi ju båda att vi jobbar på sjukhuset.

Samtalet mynnar ut i att vi båda har engagemang i kyrkan, fast i olika kyrkor. Att vi har gemensamma bekanta. Att hon känner min syster och hennes man. Att hon är uppväxt i samma ort som jag. Att hon är uppväxt i samma område som jag. Att hon mycket väl vet vilka mina föräldrar är/var. Att hennes föräldrar känner mina föräldrar. Ja, det är en liten värld ibland...

En lunch som mynnade ut i en ny bekantskap och som var väldigt trevlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar