torsdag 17 maj 2012

Vad är viktigt?













Det är mycket som konkurrerar om min tid. Att prioritera handlar om att välja. Att låta något gå före något annat. Att ge min tid till något som jag värderar högre än något annat. Att ge av min energi och mina resurser till det jag tycker är viktigt i mitt liv.

Vad är viktigt i mitt liv?
Vad kan jag vänta med?
Vad gör jag fast jag inte måste?
Vad skulle jag hellre göra om jag hade möjlighet?
Vad måste jag göra nu?

Jag har en tro på Gud, och det tycker jag är viktigt i mitt liv. Min familj är mycket viktig. Mina vänner är också viktiga.

Jag har en barnslig tro på Gud, så jag tror att om jag prioriterar Gud i mitt liv, så kommer jag att upptäcka vad som är väsenligt i mitt liv och vad som verkligen betyder något för mej. Det är vad jag tror. Men även om jag har en tro, så betyder inte det att livet är enkelt. För det är det inte alla dar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar