torsdag 17 maj 2012

Plantering













Sovmorgon även idag! Riktigt skönt! Somnade lite för sent igår, men så kan det bli ibland när man är ledig. Funderade på om jag skulle ta träningspasset direkt på morgonen, men jag hoppade det, och åt frukost med Mathilda istället.

Sen blev det dags att ta tag i rabatten på framsidan av huset. Den har sett helt förskräcklig ut en längre tid. Skulle ha gjort något åt den redan förra året, men det blev aldrig av.
Skottkärran och spaden åkte fram och sen var det bara att hugga i och arbeta. Bestämde mej för att ta bort alla växter, förutom "....hjärtan". Kommer inte ihåg vad det heter, men kanske Fänrikshjärtan???













Det var en  hel del rötter, så jag fick slita lite, men till slut så var allt borta och även bortkört. Och kvar var det roliga. Planteringen.

Hade köpt en sorts Spirea som vi hamna längst ut på varsin sida i rabatten. Där emellan planterade jag 3 st Aster. De bommorna jag hade kvar sen tidigare, fick hamna lite emellan Aster-plantorna.

Känner mej nöjd med dagens trädgårdsarbete! Har belönat mej själv med en stund i solen med en bra bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar