fredag 3 februari 2012

Burr, va kallt


Mathilda















Idag drog vinden kallt! Har inte så lång bit att gå från bilen till jobbet. Men idag krävdes det skidbyxor. Det var kallt även inomhus på jobbet. Kände på elementet och det var iskallt. Inte undra på att man känner sig frusen även där. Tydligen så strular värmen i hela vårt nya hus på jobbet.

Tyvärr inte så mycket snö i våra i trakter ännu. Vore trevligt om det kunde komma snart. Är sugen på lite skidåkning, och bara kunna ta skidorna under armen och knalla upp till spåret brevid. Men det verkar som om vi får ta en liten tur norrut framöver för att kunna åstadkomma detta.

Så skönt att ha en helg där jag är riktigt ledig! Och då menar jag inte att det är pga att min man är bortrest denna helgen (i fall du läser detta, älskade make :-x). Utan jag har inga som helst åtaganden denna helgen.
Vissa helger arbetar jag på mitt jobb, och en del andra helger är jag engagerad i min kyrka. Jag älskar mitt jobb och min kyrka. Men ibland så är det skönt att bara få vara. Att kunna göra det som faller en in.

Får se vad jag och Mathilda hittar på under helgen. Ikväll blir det i alla fall fredagsmys i TV-soffan! Kanske att vi träffar Ernst imorgon? Får se vad morgondagen har att bjuda på. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar