fredag 4 mars 2011

Sång som berör



Vissa toner slår an en speciell känsla i mitt inre och berör. Så också vissa texter. Här är text från en sång som jag tycker mycket om och som jag återkommer till:

"Du har aldrig lovat mig sol varenda dag
men jag har Ditt ljus som lyser inom mig.
Du har inte gett mig svar på alla frågor som jag har
men jag vet Du kan för Du är sanningen för mig
Jag kan känna mig förtvivlad
Jag kan känna mig rädd
Det är lätt att glömma allt jag har i Dig.

Du har lovat vara med för varje dag som går
Hur jag än mår, så är Du alltid där
Att känna det är en sak, men att veta det är allt
Jag vet Du finns, så låt mig alltid minnas
När jag känner mig förtvivlad
När jag känner mig rädd
får jag lyfta mina händer mot Dig Gud och Be att

Du som är kärleken
Du som är ljus och kraft
Lys på vägen där jag går
Jag behöver kraft från Dig
Gud, Du älskar mig
Jag får känna att Du alltid bor i mig"

text/musik: Rebecca Malmborg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar