måndag 25 oktober 2010

Renovering

Siktar på att renovera ett av våra rum under Mathildas höstlov. Hon vill gärna byta rum, och jag ska se om jag kan tillgodose hennes önskan. Hon har redan planerat vart alla hennes möbler ska stå i det "nya" rummet.

Taket är gammalt, och nästan på väg ner, så det blir att byta det. Det får mannen göra, tänkte jag. Garderoben i rummet är också gammal. Kläder som förvaras där får nå'n gammal lukt på sig - vilket gör att vi inte förvarar något av värde där. Så garderoben får också bytas ut. Det tänkte jag att mannen också skulle göra.

Ja, då var det golvet och väggarna kvar. Golvet är bra som det är - får alltså vara kvar. Väggarna behöver fräschas upp med nya tapeter. Senaste tapetseringen var nog i samband med att vi flyttade in, 1997. Så bort med den gröna tapeten och in med något lite ljusare, tror jag. Det blir mitt jobb.

Men innan det blir dags att ta tag i renoveringsdelen krävs det en hel del rensning. I bokhyllorna finns det massor (tror jag) som helt enkelt kan förpassas till återvinningscentralen eller t ex Gengåvan. Så det är bara att börja rensa...vilket till stor del blir mitt ansvar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar