tisdag 6 juli 2010

5-6 Juli



Igår blev det ett Cross-pass i Tyr-skogen. Ett mycket bra pass där min man är ledare! Känner på baksidan av mina lår att jag inte har gjort styrkeövningar på ett tag... även om konditionen känns bra.

Imorse hade jag ställt klockan att ringa kl. 06.45. Vaknade lite innan, så den hann inte att ringa. Upp och äta en lätt frukost för att sedan bege mej till badhuset. Simmade 2 km. Micke har tidigare frågat mej hur lång tid det tar för mej att simma 2 km, men jag har inte en aning. Tänkte att det var väl bäst att kolla på ett ungefär i alla fall. Så mina 2 km tog ca 47 minuter att simma. Simmade i ett lugnt tempo. Kändes skönt när jag kom ut från badhuset och klockan inte hade blivit 9 ännu, och jag redan hade gjort mitt träningspass för dagen. :-)

Hade tagit med mej släpkärran för att kunna åka till Hynboholm och hämta sättsand till plattorna. Och så blev det. Släpkärran lastades med sättsand 0-4.

Väl hemma igen blev det dags för ännu en frukost. Kunde då äta frukost med min käre man, som hade sovit lite längre.

Sen var det dags att ta tag i spaden och fylla skottkärran igen. Hann inte med hela högen idag, men jag siktar på att bli klar i morgon.

Hämtade Mathilda på eftermiddagen, som hade övernattat hos mormor. Där fick vi gott fika och jordgubbar. Tänk vad gott det är med färska jordgubbar! Önskar att säsongen vore längre, än den är.

Avslutade dagen med att måla husgrunden där plattorna kommer att ligga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar