torsdag 15 juli 2010

Löpning 14 Juli

Då har löpträning startat på allvar. Var ute igår och sprang, ca 4 km. Skulle då, enl min käre man, först springa långsamt en bit som uppvärmning. När jag kom upp tills själva löpspåret i skogen, skulle jag öka tempot lite och hålla det i ca 500 m? Vet inte riktigt hur långt det är mellan starten och första riktiga svängen i spåret. Men ca 500 m kanske. Efter det skulle jag öka takten och känna som om jag sprang fort. Och det kände jag. Men i själva verket så kanske det inte var så snabbt. Det beror ju på vem man jämför sig med.

Dessutom blev det att jag sprang mitt på dagen när det var som varmast pga att vi skulle ha gäster på kvällen. Jag var väldigt trött när jag väl kom i mål! La mej på gräsmattan i skuggan en stund, men kom ganska så snart upp på benen när myggen började bita på min kropp.
Det löppasset kändes jobbigt. Det är jobbigt att försöka springa snabbt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar