fredag 23 juli 2010

Semestertripp - inbrottstjuv


Har varit i Halmstad i knappt en vecka på lite semester med familjen och med goda vänner. Vi har tältat på en camping; Gullbrannagården. En mycket bra camping! Kan varmt rekommenderas! Rent & snyggt, och lugn och skön stämning. Det fanns bra samlingar för både barn och vuxna om man kände för det. En bra sandstrand, som det dock var ca 15-20 min promenadväg till. Men betyget är ändå MVG.
Träffade på vänner "från förr" och även vänner "från nu". Trevligt! Åker gärna dit igen!

Vädret var växlande. Lite regn andra dagen, men annars klarade vi oss från det. Solen kom och gick. Men vi fick några sköna dagar på stranden med sandslott, bad i både höga och låga vågor, fika, en god bok och korsord förstås.

En kväll tog vi en inbrottstjuv i vårt tält på bar gärning. Jag skulle precis somna när jag hörde hur det prasslade i förtältet. Hade inte hört att någon dragit i någon dragkedja. Tog ficklampan och lyste, men såg ingen där. La mej igen. Efter en stund började det prassla igen. Tog återigen fram ficklampan och lyste. Hade dock glömt att ta på mej glasögonen, så jag såg verkligen ingenting. Tog på mej dom och gick sen ut i förtältet och lyste. Då såg jag inbrottstjuven!! Det var en liten söt igelkott som började kolla i vår kasse där vi hade ett par frallor kvar från fikat under dagen.

Men det är inte det enklaste att få ut en igelkott ur ett tält. Fick väcka maken som fick hjälpa mej att hålla upp tältduken medan jag lite varligt försökte fösa ut besökaren med en tältpinne. Igelkotten hade då i stort sett dragit in fötterna under sig och gjort sig tung som en sten. Vi lyckades iaf till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar