söndag 13 juni 2010

Stadsloppet

Idag har jag gjort premiär i Stadsloppet! och även personbästa på milen; 01.00.36. Är helnöjd! Hade ju kanske varit kul att springa under timmen, men jag gjorde mitt bästa. Löpträningen har ju varit i stort sett obefintlig under våren. All min träningstid har lagts på cykelträning inför Vätternrundan. Sprang 5 km för ca 3 veckor sedan och sedan tog jag en 5 km-runda i onsdags. Så jag får vara glad att jag orkade runt!

Min man sprang med mej under loppet, och han har ju en så'n där bra pulsklocka med GPS och andra finesser. Så han höll koll på tiden och hur snabbt vi sprang. De första 5 km gick bra, förutom lite regn och motvind på en del ställen. När det var 3km kvar var tanken att vi skulle öka tempot en aning för att kunna få en tid som var under timmen. Men det var segt!! Jag försökte öka något, men det tog emot lite. Sen hade jag inte stenkoll på banan. Hade inte en tanke på att jag behövde veta exakt hur banan gick. Märkte i slutet, när det var ca 300 m kvar, att jag inte riktigt hade koll på hur den sista biten mot mål gick. Vågade inte öka mer. Visste inte hur jag skulle orka. men jag kom i mål och känner mej nöjd.

När vi satte oss i bilen för att åka hem, märkte jag att jag hade ont i överarmarna, på utsidan (lite svårt att förklara). Hade inte ont någon annanstans. Konstigt. Jag hade ju inte sprungit runt på händerna... Men efter lite stretch och vila, så försvann det. Vilket kändes skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar