söndag 24 februari 2013

Musikalisk upplevelse




















Vilken kväll! Vilken konsert! Det var ett grymt sväng!

Såg att Jojje Wadenius skulle komma till stan. Jag har aldrig lyssnat på honom och hade heller inte gjort det innan konserten idag. Men vad som avgjorde att jag ville gå, var de fantastiska musikerna som han hade med sig; Per Lindvall, trummor; Lars "Larry" Danielsson, bas; Jesper Nordenström; keyboard.

Per Lindvall har ju alltid varit ett föredöme för mina bröder när det gäller svängigt trumspel. Och jag har alltid gillat hans spel. Likaså har jag tidigare hört Lars Danielsson och vet att han är väldigt bra. Jesper Nordenström som är från Karlstad har jag inte tidigare hört så mycket om.

Så jag gick dit till konserten med öppet sinne, för jag visste inte riktigt vilken musikgengre det skulle handla om riktigt. Hoppades att det skulle falla mej i smaken. Vilket det absolut gjorde! Jag är så glad att jag var där ikväll!

En av mina bröder skulle ha följt med mej, men han blev tyvärr sjuk. Men då är det bra att ha fler bröder som har stort musikintresse. Så jag fick med mej en annan bror, som också verkade helnöjd med kvällen!

Detta kommer jag att leva på ett tag framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar