fredag 3 september 2010

Vätskebälte

Testade att springa med vätskebälte igår. Skulle springa riktigt långt, och tänkte att då är det nog bra att ha med sig lite vätska efter vägen.
Sträckan för dagen var 20 km. Började med 2,5 km-spåret i Tyrskogen. Men jag insåg ganska snabbt att det här med vätskebälte nog inte var min grej riktigt. För det första var det lite svårt att få det att sitta riktigt tight runt midjan. Det resulterade i att jag fick dra ned det över höfterna, och försöka få det att sitta kvar där. Men det åkte upp hela tiden. Så när jag kom tillbaka till Tyrstugan efter ca 1,5 km, så åkte bältet av och tillbaka in i bilen.

Sprang sedan klart 2,5 km-spåret och fortsatte på milspåret. Kändes bra i benen. Försökte att ta det riktigt lugnt, så jag skulle ha krafter till hela sträckan. Efter att ha sprungit 2,5 km + 10 km, så var jag åter vid Tyrstugan. Stannade till en kort stund vid bilen och drack lite vatten och lite Proviva, för att få lite energi.
Sedan ut på milspåret igen, men vek av vid 7,5 km-skylten. Började att bli lite seg i benen. Gick i de allra värsta uppförsbackarna, men försökte hålla benen igång. Och det gick riktigt bra!

Det var skönt att komma i mål!

Vid förra långpasset, 18 km, så tyckte jag att det tog lite lång tid för återhämtningen, så den här gången hade jag med mej lite att äta, under tiden jag stretchade vid bilen. Drack lite vatten och försökte fylla på i bilen på väg hem.
Väl hemma åt jag lite flingor och mjölk och sedan in i duschen. Sen blev det att laga mat lite snabbt - Tortellini som skulle koka i 3,5 minuter. Lagomt snabbt.

Återhämtningen gick mycket bättre än förra gången!

Torsdag 2/9
Tyrskogen: 20,21 km. Tid: 2.30. Medelhastighet: 7,27. Kaloriförbränning: 1325. Medelpuls: 166

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar