tisdag 4 september 2012

Höstblommor











Ser att det är dags att förnya blommorna i lådorna utanför fönstret. Dom senaste veckorna har dom inte blivit alls omskötta, så det ser alldeles för gräsligt ut. Jag skäms!

Men bara jag får tillgång till bil igen, så ska jag genast åka förbi en blomsterhandel och köpa nya växter till exteriören. Huset måste se inbjudande och trevligt ut inför stundande försäljning. Och det är även trevligt om det ser inbjudande ut ändå. Man ska trivas där man bor.

Inomhus råder allmänt kaos. Men så småningom så hoppas jag att vi får ordning på vad som är vad. Alltså vad som ska slängas, skänkas bort eller behållas. Det måste vi få koll på, så ingen blir ledsen. Men oj så bra det blir att bli av med en hel del saker. Tänk vad mycket man samlar på sig under årens lopp. Speciellt om man har utrymme att förvara saker på...farligt. Kanske något som ni andra också behöver tänka på, även om ni inte är på gång att flytta.

Jag är piggare idag, men dottern kom hem idag efter ett par timmars skolgång med huvudvärk och fortsatt förkylning. Vi får kurera oss ytterligare ett dygn, och hoppas att vi orkar till jobb och skola på torsdag. En fördel är ju att man får lite mer tid tillsammans. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar