lördag 14 augusti 2010

Löpning 14 km

Vänner på fika på förmiddagen! Längesedan vi sågs, så det var väldigt trevligt och efterlängtat.
Eftermiddagen gick åt till att kratta ut jord till gräsmattan utanför uteplatsen.
Sen blev det dags...

Löprunda i Tyrskogen; 14 km.
Började med att springa 2,5 km-banan för att sedan forsätta på milspåret. Avlustningsvis började jag springa på 2,5 km-banan, men när jag kom upp till Tyrstugan igen, så hade det gått 14 km, och jag slapp den branta backen. Skönt!

Det kändes segt i benen till en början. Blev trött efter maten på eftermiddagen och det höll liksom i sig. Men efter drygt 2 km började det lossna och jag kände att jag kommer kanske runt, trots allt. Och det gjorde jag. Försökte att inte titta för mycket på GPS-klockan och minuttiden. Men det är svårt. Hade inte satt upp nå't tidsmål för distansen. Men kom i mål på 1:44. Så det får jag väl vara rätt så nöjd med iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar