måndag 16 augusti 2010

Axelskada

I torsdags, makens sista semesterdag, jobbade vi i trädgården med att försöka få till en gräsmatta igen. Jag började att hacka lite i den stenhårda jorden, vilket jag tyckte gick bra då. Dagen efter kände jag att det gjorde ont i axeln vid vissa armrörelser.

Igår var Mathilda och jag på Liseberg. Bland det första hon gör är att hon vinner en stjärnvinst på "Centerhjulet". Jättekul! Men inte lika kul att gå och kånka runt på det stora paketet hela dagen. I alla fall...när vi skulle sätta oss i en av karusellerna, så fick inte det stora paketet plats, utan jag sträckte mej över henne för att lägga ner det på andra sidan vagnen. Vinkeln och belastningen på armen gjorde att den redan lite skadade armen blev mer skadad. Inte kul alls!

Hade löpning på schemat idag...gick inte så bra. Testade att springa lite kort här hemma, men det är ju inte lätt att springa och samtidigt försöka hålla ena armen alldeles stilla. En omöjlighet. Så det blev vila från löpning idag och lite shopping på apoteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar