tisdag 9 juli 2013

Frykstahöjden

Frågan var vart vi skulle träna? Ville vi ta bilen en bit bort eller ville vi träna i närheten?

Det blev ett par mil bort. Vi begav oss till Kil, till "Höjda". Där har jag sprungit en del när jag växte upp. Det är fint där och bra spår som är lite kuperade. Fin utsikt också kan man få från en del av spåren. Man är högt upp och kan se ner över Fryken.

Förra sommaren blev det en hel del pass på Frykstahöjden. Bodde en del i Kil då och försökte vara ute och röra på mig i stort sett varje dag. Ibland gick jag med stavar, ibland utan och ibland joggade jag i lugnt tempo. Körde även intervaller några enstaka gånger.

Igår var det en varm och vacker kväll. Inte så mycket mygg heller, vilket gör motionspasset mer njutbart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar