söndag 10 mars 2013

MÖT - 2013




















MÖT 2013 är en konferens som jag har deltagit i under helgen. MÖT står för Musik Överlåtelse Tro. Här samlas människor från hela Sverige för att sjunga och samtala kring musiken och tron.

Det har varit helt fantastiskt! Tänk att få sjunga tillsammans med många människor som delar tron på Gud och som älskar att sjunga och spela! Tänk att få vara del av ett sådant sammanhang. Det är underbart.

Fredagskvällen avslutades med en konsert där några musiker och sångare sjöng sina låtar för oss. Sist ut var Samuel Ljungbladh. Vilken kille! Vilken röst och vilken utstrålning! Han är fantastisk!

Jag är fylld av nya sånger och även gamla sånger, och full av inspiration! Detta tar jag med mej hem till den församling som jag tillhör och skall försöka göra något bra av det jag har fått med mej.

En bonus mitt i all sång och musik är att jag får träffa vänner som jag inte träffar så ofta numera p.g.a. att vi inte bor så nära varandra längre. Det har också varit givande och roligt på flera sätt.

Jag summerar helgen och känner mej oerhört tacksam över mitt liv och det sammanhang som jag lever i!

Gud är god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar