söndag 14 augusti 2011

På gång















Har varit ute i spåret ikväll. Var inte direkt laddad för detta efter en natt med dålig sömn. Ingen lust alls, skulle man kunna säga = motivation 0. Men Micke jagade på mej lite och eftersom jag några dagar tidigare hade laddat batteriet i pulsklockan och dessutom anmält mej till Lidingöloppet. Så, varför inte...det är ju ändå inte så lång tid kvar till Lidingöloppet går av stapeln.
Så träningskläder och pulsklocka på! Vi gick ut genom dörren hela familjen och tog oss till spåret. Micke och jag joggandes och Mathilda på cykel. Bra att även hon får komma ut och röra sig lite. Så hon och jag hade gjort upp att vi skulle kolla hur många varv på slingan hon cyklade medan jag sprang 1 varv.
Det var segt till en början. Hade inte riktigt benen och flåset med mej som jag önskade. Men efter ca 2 km så började det att lossna och jag kände hur löpsteget började komma och även flåset. En riktigt skön känsla!! Det finns där, och inte så långt borta som jag först trodde. Tog det lugnt. Är lite rädd för att bli skadad. Har tidigare haft problem med en ljumske och vill inte att det ska komma åter. Blir till att lägga upp ett träningsschema. Får se om jag gör ett själv, eller om jag ber min PT fixa det ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar